Toegangverbod voor personen
Type oplossing
- Voorkomen van agressie en geweld
- Plaats arbeidshygiënische strategie:
- 3 organisatorische maatregelen
Beschrijving oplossing
Voor agressieve klanten kan er overwogen worden om deze een shop / winkelverbod te geven. Hiervoor zijn standaard winkelontzeggingsbrieven beschikbaar op de website van het Platform Detailhandel (onder Winkelcriminaliteit): http://www.dedetailhandel.nl/publicaties
Oplossing voor
Handelingen:
- Ongewenste toegang tot de winkel/tankstation
Knelpunten:
- Samen met andere oplossingen, zoals afspraken met politie
Beoogde effecten
Effect op arbeidsomstandigheden en kwaliteit van arbeid:
- Duidelijkheid bij medewerkers tankstation
- Effecten (minder verzuim, verloop etc)
Overig:
- Samenwerking met politie of collega’s
Kenmerken
Specificaties:
- Brief
Randvoorwaarden
Organisatie:
- Samenwerkingsafspraken
Techniek:
- Communicatie
Implementatie
Invoeringstermijn:
- Direct en korte termijn
Aanschafkosten:
- Variabel
Bijkomende kosten:
- Advies van de preventiemedewerker en/ of extern deskundige
Mogelijke leveranciers:
- Platform Detailhandel: (onder Winkelcriminaliteit): http://www.dedetailhandel.nl/publicaties
Achtergrondinformatie
Literatuur |
Uitgever |
---|---|
Branchenorm Veiligheidseisen Tankstations (pdf) | BOVAG/FNV/CNV/De Unie |
Trefwoorden
Benzine stations, veiligheid, intimidatie, treiteren, spullen stelen, beledigen, provoceren, ongewenst aanklampen, volgen, intimideren, uitschelden, met een wapen dreigen, dreigen iemand of zijn familie iets aan te doen of iemand verhinderen zich vrij te bewegen.