Kennis en Vaardigheden

Type oplossing

Een medewerker in een tweewielerzaak heeft  niet alleen technische vaardigheden nodig, maar kan zich ook ontwikkelen op  klantgerichte, communicatieve vaardigheden  en het inzichtelijk kunnen werken.
Hoe beter  kennis en vaardigheden aansluiten op het werk, hoe kleiner de kans op het ontstaan van werkdruk.

Beschrijving oplossing

Hieronder volgen voor leidinggevenden en medewerkers tips over kennis en vaardigheden op peil brengen.


Tips voor leidinggevenden

  • kijk in een functioneringsgesprek met de medewerker naar verbetermogelijkheden. Wat heeft hij nodig om beter te kunnen functioneren? Een gerichte training? Coaching? Koppeling aan een ervaren collega?
  • vraag tijdens gesprekken met solliciterende medewerkers goed door op kennis en ervaring.

 

Tip voor medewerkers

  • Als je je kennis en vaardigheden wilt verbeteren, vraag dan aan je leidinggevende of je een cursus kunt volgen. Dat kan over techniek gaan, maar misschien wil je (ook) klantgerichter leren communiceren of het verbeteren van je verkooptechniek.